TIPS BINA BADAN

Friday, July 30, 2010

TIPS BINA BADAN SUPPLEMENT




Tips bina badan
-apa itu supplement? Supplement adalah makanan tambahan untuk mempercepatkan kadar tumbesaran otot. Otot kita boleh membesar tanpa supplement, tetapi ianya memakan masa yang agak panjang. Contoh - contoh suppement adalah :-


  1. TEPUNG PROTEIN - tepung protein merupakan sumber utama dalam membina otot badan. Cuba anda bayangkan kita melatih otot tersebut tanpa memberi apa - apa makanan untuk merawat kembali otot tersebut. Semestinya otot tersebut tidak akan membesar kerana sumber makanan utama untuk otot adalah protein.
2. CREATINE - creatine boleh membantu anda dalam penyaluran tenaga. Bayangkan pada hari tersebut kita dapat mengangkat seberat 15 kg sebanyak 10 kali, tetapi dengan bantuan creatine kita akan mampu mengangkat sebanyak 15 kali 1 set. Selain itu juga, creatine amat membantu merawat otot badan.

3. GLUTAMINE - glutamine boleh membantu kita mengekalkan otot badan. Untuk membina otot, kita memerlukan kalori yang cukup. Bagaimana jika kita terlupa makan pada jam yang sepatutnya, pasti badan kita mengambil kalori daripada otot kita, maksud nya otot kita akan semakin mengecil. Sebab itulah pengambilan glutamine amat penting dalam membina badan.

Untuk maklumat selanjutnya tentang supplement, anda boleh mendapatkan ebook dalam bahasa melayu tentang tips bina badan dengan klik link di bawah


No comments:

Post a Comment